Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/13262033 www.bgdnes.bg

Човека паяк Иван Кристоф: Порочна практика провали поръчката за хеликоптерите

Разковничето са липсата на адекватен опит и погрешната посока 

"Беше ясно, че така ще се случи в крайна сметка. Цялата концепция е тотално порочна. Ние сме закъснели с всичко. В полето сме на измислената реалност. Твърде много некомпетентни хора има, които се включват по веригата, без да имат дори необходимия минимален опит. Хващам ги в тотални лъжи - това са така наречените експерти, които умишлено разпространяват дезинформация. Някои се представяха за представители на хеликоптерни компании дори."

Това сподели пред "България Днес" специалистът по височинно и екстремно спасяване Иван Кристоф. Световният рекордьор в тази област, познат у нас и по света като Човека паяк, е категоричен, че безславният резултат с обявяването на обществена поръчка за спасителни хеликоптери и пропадането й заради наличието на една оферта, която е с 21 млн. повече от заложеното в бюджета от държавата, отдавна е бил предизвестен.

Реклама

"В многогодишната история на българската авиация след промените от 10 ноември 1989 г. се работеше в погрешната посока и умишлен саботаж, за да може едни хора да попречат на конкуренцията си, и се получаваше нов вид авиационен канибализъм, в който предприемачи с връзки унищожаваха и си присвояваха бизнеса на други, а политиците се интересуваха предимно да си получат тлъстите комисиони", споделя Кристоф и добавя, че първи в България се опитал да осигури въздушни линейки банкерът Емил Кюлев, преди да бъде ликвидиран.

И продължава: "Там нямаше място за развитие в правилната насока, както се прави по света, а просто едни хора искаха да си развиват печелившия бизнес, който да се финансира от държавата и те да печелят. А от страна на държавата не те подкрепят, ако не си платиш по техните безумни условия или очаквания да им се предложат специални "ползи".

За нуждите от въздушно и екстремно спасяване сподели пред "България Днес" и Ловеца на мигранти Динко Вълев.

"Когато пострадах жестоко преди няколко месеца и не се знаеше дали ще оцелея, лично имах нужда от такъв хеликоптер. Беше ми много обидно, че в България - европейска държава, няма нито един такъв. Трябваше да наема от Румъния, за да оцелея", каза ямболията.

"Само си представете колко човешки живота ще бъдат спасени, ако България закупи въздушните превозни средства. Понякога животът зависи от секунди или минути. Линейките идват за 30 минути или час, а в планината изобщо не идват. Хеликоптерът ще е при пострадалия за 5 минути. Според мен трябва да се отделят повече пари и да се купят тези жизненоважни машини. Щом могат да се дават милиони за избори през 2 месеца, значи могат да се купят и 6 хеликоптера", посочи Динко.

Реклама
Реклама
Реклама