Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/2035936 www.bgdnes.bg

Строителството на магистрали, вместо бързи жп връзки ни прави роби на вноса на горива

Най-много енергия в България харчи сектор Транспорт, а не в домакинствата, твърдят от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Според данни от проучване, 33% от общото енергийно потребление се пада на транспорта, докато домакинствата консумират 27%.


Доклад на ЕС от настоящата 2013г. говори, че България е една от държавите с липсваща стратегия относно енергоефективността в транспортния сектор на национално ниво.

Реклама

Общата оценка за България по критерия „амбициозност на представената политика" е „по-скоро ниска". В транспортния сектор се споменава нуждата от подобрение на обществения транспорт, както и от подобряване на управлението на мобилността.

От всички потребителски сектори в доклада, експертите виждат най-голям пропуск от гледна точка на енергийната ефективност при транспорта.

Важно е да се отбележи, че страни с много добре развит обществен транспорт, се критикуват най-вече по отношение на транспорта и смятат, че не е направено достатъчно в този сектор.

Във Великобритания, където железниците са приватизирани, експертите коментират, че липсва съгласувана политика по отношение на обществения транспорт и автомобилите все още са водещи.

Те посочват, че цената на железопътния транспорт е твърде висока и няма стратегия за нейното понижаване.

Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт смята, че в България продължава да се развива най-енерго неефективният транспорт - автомобилният и строителството на аутобани, което ни поставя в тежка зависимост от вноса на горива и прави нашата икономика неконкурентноспособна, а държавата и гражданите продължават да обедняват, заради високите външни разходи, които плаща цялото общество.

Реклама
Реклама
Реклама