Реклама
https://www.bgdnes.bg/bulgaria/article/4942178 www.bgdnes.bg

Вальо Пуйката е босът на автоджамбазите

Известният пернишки ъндърграунд герой Вальо Пуйката е новият бос на автоджамбазите в Югозападна България, твърдят запознати пред "България Днес". По думите им напоследък прочутият бандит се е наложил като безспорен лидер в бизнеса с кражби на коли.

ВНИМАНИЕ, ЧИТАТЕЛИ! Целия текст, снимки, още факти и интересни детеайли ще публикуваме в хартиеното издание на "България Днес"

Реклама


Освен това е абсолютно невъзможно сред купищата старо желязо да бъдаПрез годините Вальо Пуйката преминава през различни "специализации" в подземния свят - от домови кражби до банкови обири. Според ченгета Пуйката се преориентирал към далеч по-безопасния бизнес с крадените коли. Твърди се, че именно той е поел тоталния контрол над автоморгите, в които се разфасоват за части плячкосаните автомобили. Напоследък родният му Перник се е превърнал в столица на автоджамбазите. Моргите в миньорския град са като голяма черна дупка, в която потъват огромна част от задигнатите коли, според статистиката на полицията. Според анализите на ченгетата този бизнес е изключително печеливш. На месец доходите на джамбазите на ниско ниво не падат под 10-15 хил. лв.

Докато по-луксозните коли се изнасят в чужбина, по-старите модели се ползват като резервни части. Данни на МВР сочат, че 80% от откраднатите возила директно се разфасоват и се продават за части. Тази търговия е много улеснена, защото няма никакъв регламент за автоморгите. Винаги могат да се извадят документи, че чарковете са от стари автомобили, внесени от Западна Европа. Освен това е абсолютно невъзможно сред купищата старо желязо да бъдат открити доказателства за кражба. Причината за това е, че отделните части нямат идентификационни номера, по които да се установи техният произход.


Колите, които не стават за разфасоване, се трафикират по няколко направления за чужбина. Задигнатите у нас автомобили се изнасят основно по старите канали, по които навремето са прекарвани хероин, синтетични наркотици и оръжие. Турция е междинна спирка, от която плячката продължава към арабския свят. Според ченгета крадени луксозни коли от България вече карали дори джихадистите, които вилнеят в Близкия изток. Задигнатата у нас стока не случайно се пласира през Турция. Тамошните медии разкриват, че представители на ИДИЛ открито се придвижват из страната, купуват скъпи имоти в Истанбул и Анкара, както и луксозни коли, като при това плащат в брой. Радикалните ислямисти все по-често се возят на скъпи автомобили, отмъкнати в България, показват включително и видеокадри в интернет, установили разследващи. По думите им нашата автомафия имала голям интерес към тази нова пазарна ниша.
Ченгетата са засекли канал, по който отмъкнатите коли стигат от България до паркинг в Одрин. Прекарването до там става от "мулета", които обикновено управляват колата с фалшиво пълномощно. За това получават хонорар от 500 лева.
През южната ни съседка минават и отмъкнатите возила, които се изнасят за бившите руски републики. Това е традиционен пазар за нашите автоджамбази и той е разработен още навремето от бизнесмени като покойните Илия Павлов и Филип Найденов-Фатик. През Гърция пък минават каналите, които захранват с крадени коли клиенти в Африка.
Според ченгета значим дял от бизнеса с крадени коли у нас държат кримигероите Светльо Лъва, Тошко Хитлера, Петър Софиянчето, Стоян Китаеца, Чавдар Капитана, Асен Хастара. Не са за подценяване и Павлин Тавата и Иван Шумахера от столичния квартал "Младост". Всички те са на свобода, а когато ги хванат, набързо ги пускат, защото законът е хлабав.

Фолксвагенът е фаворит

Най-предпочитаната за крадене кола според полицейската статистика у нас е "Фолксваген". През миналата година от тази марка са задигнати 712 коли. От БМВ са отмъкнати 650, от "Ауди" - 622. Откраднатите мерцедеси са 440, опелите са 235. На опашката са "Субаро" - 15 и "Порше" - 13. Най-много коли изчезват в София. Тук се крадат 57% от всички возила в страната. През 2014 г. от столицата са се изпарили 2037 автомобила, срещу 1990 през 2013 г. В Пловдив са отмъкнати най-малко автомобили - през 2014 те са 104, а година по-рано - 176. Според статистиката това е единственият град с намаление на автокражбите.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама