Машинисти на бунт заради заразата
В нечовешки условия са принудени да работят машинисти по подбалканската линия между София и Бургас. За това се оплакаха самите те пред "България Днес". Причината за това е ремонтът на най-дългия железопътен тунел у нас "Козница". Временно в този участък влаковете са заменени от рейсове, които всекидневно се пълнят с клошари без документи. Тълпи с роми прииждат в град Карлово от съседните села, препитавайки се, като ровят по кофите за смет. След това необезпокоявани се качват на временните автобуси между Карлово и съседните села. Редом с клошарите са принудени да пътуват и останалите пътници, както шофьорите и машинистите.
"Автобусът, който върви на мястото на влак 30118, е пълен с цигани, ровели в контейнерите на Карлово, както и с чанти с боклуци. Не се спазват никакви хигиенни норми. Пътува се безконтролно и никой не изисква декларация за целта на пътуването. Страхуваме се от зарази! Особено в ситуацията при пандемия от коронавирус. Ние сме принудени да търпим това поне до края на август. Искаме да се вземат незабавни мерки. Защо ние да си стоим по къщите, а малцинствата да се разхождат свободно", алармира пред медията ни машинистът Иван Кърджалийски от Карлово.
Специалистите, управляващи локомотивите, казват, че многократно са подавали сигнали, както до полицейското управление в града, до ХЕИ, така и на 112, но до момента не са предприети никакви действия.
"В автобусите е непоносима смрад и нормален човек трудно може даиздържи. Клошарите са всекидневно на метър от нас, кашлят, без маски, без никакви предпазни средства. Подиграват се с хората, като командват шофьора да отвори вратите, за да не миришело. Докога ще търпим това? Настояваме задължително във временните автобуси да присъства служителна МВР, както е във влаковете. Да се изисква и писмена бележка на пътниците за къде пътуват преди да се качат и да не бъдат допускани, ако нямат основателна причина" категорични са локомотивните машинисти.
Жителите на град Карлово също са притеснени от инвазията от клошари от малцинствата. От община Карлово потвърдиха, че вече са наложили глоби. Тунел "Козница", дълъг 5812 м, ще бъде модернизиран с 24 млн. лв. Той се намира в участъка между гарите Копривщица и Стряма. Построен е в периода 1949 - 1951 г., а последният му ремонт е правен през 1994 г. По предварителен план се предвиждаше строителните работи да приключат до края на август, но е възможно този срок да се удължи заради извънредното положение в страната.