Изкуствен интелект измества акъла на Виктория Капитонова
*Шок! Бивша ергенка зацикля идейно
*Най-известната инфлуенсърка у нас си намери по-умен помощник
Руската инфлуенсърка Виктория Капитонова, която събира главоломно количество лайкове и последователи в мрежите, направи изненадващо признание. Една от най-популярните интернет персони поддържа профилите и блоговете си с помощта на изкуствен интелект и прикани феновете си да го опитат също.
"Има толкова възможности, които улесняват воденето на блог. Например изкуствен интелект. Той може да свърши половината от работата по блога: описание за публикациите, контент план, картинки, монтаж на видео", разказа Капитонова.
Инфлуенсърката призна за трудностите, които срещала в началото на кариерата си, и блокажа на идеи, които повечето създатели на съдържание получават рано или късно. "Ако знаехте обаче колко беше трудно в началото. Можеше да ми отнеме цял ден да създавам публикации, сторита. Преправях всичко по 500 пъти и ми свършваха идеите за съдържанието." Липсата на оригинални идеи е в миналото за хората, които използват ИИ ...
"Дори когато ви свършат идеите, той може да измисли нещо вместо вас буквално за минути", заяви победителката в "Ергенът".
Виктория напомни и че помощникът е напълно безплатен, за разлика от услугите на асистент в създаването на съдържание. Изкуственият интелект без проблем лека-полека завладява и тази професия, но интересното е, че според някои експерти той може напълно да замени инфлуенсърите до няколко години, тъй като компаниите започват да изграждат компютърно генерирани лица, които да вършат тяхната работа.
Вече на все повече места т.нар. виртуални инфлуенсъри стават популярни, което застрашава всички хора, които си изкарват прехраната от промотиране на продукти на своите последователи в социалните медии. Една от основните причини брандовете да сключват сделки с виртуалните инфлуенсъри е намаляването на разходите и увеличаването на видимостта.
Например Лил Микела е една от първите виртуални инфлуенсърки, появили се на пазара. Компютърно генерираната жена е сключила сделки на стойност над шестцифрени суми с марки от висок клас. Работила е с "Прада" и "Калвин Клайн", както и с технологични компании като "Самсунг" и "Ютюб".
Друга хиперпопулярна измислена персона е Айтана Лопес, която има повече от 290 хил. последователи в инстаграм. Тя печели до 11 000 долара на месец и получава по 1000 долара на пост, за да рекламира продукти.
Наскоро Капитонова сподели, че взела 10 000 лв. само от една реклама, а инфлуенсърката има малко над 150 хил. последователи в мрежите, докато един виртуален инфлуенсър с двойно повече последователи взима толкова за целия месец.