Реклама
https://www.bgdnes.bg/shou/article/18088575 www.bgdnes.bg

Измама с къщи и хладилници във фейсбук

Лъжата се възроди, след като се появи преди години 

Фалшиви страници обещават щедри награди, ако коментирате и ги споделяте 

Измама с подаръци трови живота на потребители във фейсбук!

Фалшиви страници обещават да подарят преместваеми къщи, хладилници, перални и мобилни телефони, ако коментирате под публикациите и ги споделите, за да ги рекламирате безплатно. На кукичката са се закачили хиляди души, които вярват, че ще получат бърза печалба. Поставени са и съмнителни линкове, върху които, ако кликнете, може да се окажете с откраднати лични данни.

Потребителите са силно подведени и от фалшиви профили, които в коментарите публикуват снимки на уж получените награди и пишат, че е истина и са много доволни, че са участвали. В действителност това са тролове, които са част от схемата и имат за цел да привлекат повече хора, които да бъдат излъгани.

Реклама

Измамата не е нова, като се появи преди две години, но в момента процъфтява и набира нови жертви. През 2022 г. уж световна марка написа, че по случай 36-ата годишнина на компанията ще подари 360 хладилника на тези, които напишат като коментар под публикацията името на фирмата. Добавено е, че доставката ще бъде още на следващия ден, но преди това не трябва да забравите да се регистрирате с името си, като цъкнете върху линк с неясен произход.

Преди пет години писането на един и същ коментар от множество потребители предизвика поредица от подигравки, макар че тогава не ставаше въпрос за измама, а за неразбиране от страна на хората, които отново искаха бърза изгода.

В началото на 2019 г. бе обявен необичаен онлайн конкурс "Напиши есе, спечели къща". Наградата за литературно произведение беше огромно имение на брега на езеро в Албърта, Канада. Новината, публикувана във фейсбук профила на Би Ти Ви, предизвика бурен смях сред българите в социалните мрежи заради коментарите под нея, в които стотици хора са написали думата "ЕСЕ", надявайки се така да спечелят конкурса.

Освен че по този начин се прави безплатна реклама на измамниците, съществува реална опасност да ви източат личните данни и след това да станете жертва на престъпление. Затова, ако видите някой да дава нещо без пари, най-добре пропуснете.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама