10 неща, които не знаете за „Островът на 100-те гривни“
Влизаме зад кулисите на „Островът на 100-те гривни“ - най-непредвидимата, комплексна и вълнуваща игра в телевизионния ефир, в която само най-силните, най-умните и най-социално адаптивните ще стигнат до края. Риалитито на Филипините е жестоко изпитание не само за участниците, но и за екипа на bTV, който също трябва да оцелява в джунглата. Ето какво не виждат зрителите:
- Създателите на екстремното риалити имат екстремен работен ден. Всяка сутрин екипът на продукцията става в 4.00 часа сутринта и поема с лодка към Острова, където се развива действието. Пътят по вода отнема около 40 минути в дните с прилични метеорологични условия и много повече, когато времето е лошо. Работата на терен приключва малко след полунощ. Следващият ден започва с изгрева на слънцето.
- Снимките на Филипините продължават над 50 дни. През този период всеки - не само пред камерите, но и зад тях, преживява криза. „По-изтощен психически, физически и емоционално не помня да съм бил“, признава креативният продуцент Ники Николов.
- Апаратната е под тента в джунглата. Охлаждането е от вентилатор.
- Всички от екипа спят в хотел половин звезда. Помещенията са малки, удобства не са предвидени. Да си сам в стая е лукс.
- Сладката вода за екипа стига само за пиене. Тази от мивката и душа мирише на сяра. След като се изкъпеш хем си чист, хем миришеш на развалени яйца.
- Водещите Александър Сано и Диляна Попова два месеца работят без почивен ден при екстремна жега, влажност до 95%, дъжд и вятър без да се оплакват. През деня водят по две игри, а вечер - церемония в Кръга.
- Диляна разполага с повече дрехи от всички останали на Острова. Към Филипините тя понася два претъпкани куфара с аутфити, подходящи за появата й пред камерите, плюс водоустойчив грим.
- В разгара на снимките Островът попада в периферията на тайфун. Океанът безмилостно помита лагерите на риалити героите. Онези, които са по-близо до водата, нямат полезен ход. Какво ще ги спаси? Предстои да видим.
- „Островът на 100-те гривни“ е приключенско риалити от ново поколение. Създадено е в Нидерландия през 2022 година от продуцентската компания Talpa под името Million Dollar Island, а слоганът му е „Където приятелството струва цяло състояние“. Австралийската версия на формата, в която 100 авантюристи се впускат в играта на гривни в джунглите на Малайзия, бързо се превръща в хит.
- Българската версия на риалитито има по-сложни и атрактивни правила от оригиналните. Златната гривна, която дава огромна власт и повече храна на участниците, също е родно изобретение.