Реклама
https://www.bgdnes.bg/shou/article/5696075 www.bgdnes.bg

Аштън Къчър печели милиони от Skype

“Ловецът на духове” Дан Акройд прави водка “Кристален череп”

Много звезди инвестират в интернет и винарство

Филмови звезди не печелят милиони долари само от актьорската професия, а са превърнали хобитата и интересите си в успешен бизнес.

Реклама

Аштън Къчър е сред най-скъпоплатените артисти и най-успешните инвеститори. За шест години той и бизнес партньорът му Гай Осиъри - мениджър на U2 и Мадона, са увеличили инвестиционния си фонд от 30 на 250 млн. долара.

Вложили са в печеливши начинания като Skype (програма за безплатни разговори), Foursquare (социална мрежа въз основа на местонахождението), Uber (поръчвани само онлайн таксита), Airbnb (платформа за квартири), Spotify (приложение за музика), Pinterest (сайт за споделяне на снимки), Shazam (приложение за идентификация на музика) и други. През април Къчър бе на корицата на списание “Форбс” като топинвеститор в модерните технологии.

Те превърнаха Боно в най-богатият музикант. През 2009 г. фронтменът на U2 купува 1,5% от акциите на Facebook и при продажбата на социалната мрежа печели 1,5 млрд. долара.

Интернет е сред увлеченията и на носителя на “Оскар” Леонардо ди Каприо. Той е съосновател на Mobli - социална мрежа за безплатна размяна на снимки и видео. С 4 млн. долара си е осигурил и поста на съветник в разрастващата се фирма.

Актьорът и певец Джъстин Тимбърлейк, изиграл шефа на “Напстър” във филма “Социална мрежа”, от 2011 г. е съсобственик на такава - Myspace. Купи дялове от компанията, която медийният магнат Рупърт Мърдок продаде за 35 млн. долара. Освен това фирмата му Miso Media прави музикални и образователни приложения и всяка година дава милиони за изучаване на музика в училищата.

От шест години звездата от “Боен клуб” Едуард Нортън има свой уебсайт за благотворителни каузи - CrowdRise. Чрез него са събрани дарения за много организации и кампании. Работи в сътрудничество с американския Червен кръст и УНИЦЕФ.

Реклама

Собствен уебсайт има и британската манекенка Лили Коул, която изигра Алиса във “Фантасмагория: Виденията на Луис Карол”, в когото се превъплъти Мерилин Менсън. Алтруистката социална мрежа e Impossible.com (“Невъзможно”), получава подкрепата на основателя на “Уикипедия” Джими Уейлс. За помощ към сайта може да се обърне всеки, който смята, че нещо е невъзможно, и оттам му помагат да го осъществи или постигне.

Най-често страничният бизнес на знаменитостите е производство на вино и алкохол.

Звездната двойка Брад Пит и Анджелина Джоли правят розе Miraval в имението си в Прованс, където скючиха брак. То е в живописната Югоизточна Франция, между Марсилия и Ница, близо до Средиземно море. Партнират си с големия винопроизводител Марк Перен.

Не само във Франция, а по цял свят са лозята, от които французинът с руско гражданство Жерар Депардийо от години прави вината си. Те носят подписа му и са признати от експерти.

Розе и червено вино Ante Banderas произвежда пък Зоро - Антонио Бандерас, в имението си в Северна Испания.

В Северна Италия се отглежда гроздето, от което е собственият бранд вино на Дрю Баримор - пино гриджо.

Лозе близо до Флоренция имат Стинг и съпругата му Труди. Там те правят органични вина. Музикантът ги кръщава на големите си хитове - Sister Moon, When we dance.

Режисьорът на “Кръстникът” Франсис Форд Копола създава над 40 вина в имението си в Калифорния. Едно от розетата е кръстено на дъщеря му София, станала световноизвестна с втория си филм “Изгубени в превода”.

Винопроизводител е и агент Купър от “Туин Пийкс” - от десетина години Кайл Маклоклан и бизнеспартньорът му правят каберне совиньон Pursued by Bear (“Преследван от мечка”) близо до Вашингтон.

От близо четвърт век с винарство се занимава и звездата от “Джурасик парк” Сам Нийл във винарната си в Нова Зеландия. Той е маниак на пино ноар и вината му са печелили награди.

Динозаврите от AC/DC си партнират с една от най-големите и популярни изби в Австралия, за да направят свой бранд вино. Те носят имената на известни албуми и хитове на рокаджиите Back in Black, You Shook Me All Night Long, Highway to Hell и други.

От дълго време звездата от “Бягство от Ню Йорк”, “Танго и Кеш” и “Тумбстоун” Кърт Ръсел произвежда вино в Санта Рита Хилс, Калифорния. То е под бранда GoGi - негов прякор от детските години. Отскоро съсобственик на избата е доведената му дъщеря - актрисата Кейт Хъдсън.

Crystal Head (“Кристален череп”) е водката, която “ловецът на духове” Дан Акройд и художникът Джон Александър от десетина години. И двамата са запалени изследователи на феномена за кристалните черепи, намерени при разкопки по цял свят. Кристалната бутилка с формата на череп съдържа най-чистата водка - с вода от изворите на Нюфаундленд, Канада, четворна дестилация чрез полускъпоценни кристали и без никакви други добавки.

Водка прави и нашумялата преди години певица Фърги - Voli Light. Тя се рекламира като нискокалорична алкохолна напитка.

Джордж Клуни и неговият приятел, кум и бизнес партньор Ранди Гербер, съпруг на супермодела Синди Крауфорд, имат своя марка текила - Casamigos (“Къща на приятели”). Дестилерията е в Халиско, Мексико, където и двамата имат къщи.

Своя текила има и Джъстин Тимбърлейк. Името е “901” - моментът от денонощието, когато вечерта свършва и започва нощта (9,01 ч). 

               

Реклама
Реклама
Реклама