Реклама
https://www.bgdnes.bg/sport/article/13937221 www.bgdnes.bg

Четирите основни промени в букмейкърската индустрия и в пазара на залозите advertorial icon

Букмейкърите днес са значително по различни от това, което са били преди 20 години, въпреки факта, че преди две десетилетия залаганията са били доста популярни сред залагащите. Докато същността и функциите на букмейкърите са непроменени, то структурата, по която действат и предлага своите услуги, е различна. Разглеждайки всички букмейкъри в България, със сигурност ще ви се изясни какво представляват те днес, как функционират и по този начин ще получите добра перспектива за това колко различни са те днес.   

Четири са основните промени, които са се случили в бизнеса на букмейкърите. Всяка една от тях е е оформила света на залаганията и е имала своя принос за развитието на новата  действаща инфраструктура. 

От физически заложни къщи до онлайн спортни букита

Една от основните структурни промени в индустрията на букмейкърите е преминаването от физически към виртуални плащания чрез борсови спекуланти. Традиционните букмейкъри са поддържали физически магазини, в които клиентите отиват, за да направят своите залози за любимите си отбори и атлети. Всичко това се промени с появата на интернет, който е донесе нови начини за комуникация и осигури преразпределяне на услугите. В началото на новото хилядолетие букмейкърите бяха предпазливи в приемането на възможностите на уеб пространството, но сега е немислимо за един букмейкър да игнорира интернет. Всъщност, минаването онлайн е било императивна стратегия за първите букмейкъри (запазвайки физическите си магазини), но представлява единствения избор за новите букмейкъри. 

Повечето неща вече се случват онлайн. Онлайн залозите движат растежа на цялата индустрия. Онлайн букмейкърите заемат все по-голяма и по-голяма част от пазара, избутвайки други букита, които не следват напълно тенденциите в онлайн залозите. Статистиките на индустрията и пазарните прогнози предполагат, че онлайн залозите ще заместят всички физически магазини в близкото бъдеще, докато пазара за онлайн залози ще премине през двуцифрен годишен растеж от 12% до 2028. Подпомагани от развитието на сложните софтуерни системи, все по-нарастващото използване на интернет по света, особено в Азиатско-тихоокеанския регион, който е смятан за разцъфтяващ пазар с уникални възможности за развитие в близкото бъдеще, както и с развитието на информационните и комуникационните технологии, онлайн букмейкърите се очаква да процъфтят, показвайки доста различна същност и структура от това, което са били преди 2 десетилетия. 

Законът за Хазарта и хазартната комисия

Букмейкърите и казината не винаги са работили в рамките на закона и законодателството. Докато Законът за Хазарта от 1999 година е служил като разрешителна рамка за хазарта, без да го насърчава, то Законът за хазарта от 2012 година е трансформирал индустрията и е довел до значителни промени в нея през последните 20 години.

Законът за хазарта от 2012 година създава по-либерализиран законодателен и регулаторен подход за залаганията и хазарта, промотирането на нова и свежа перспектива, че хазартът е дейност за удоволствие, а не толкова законна и социално-приета дейност.

Междувременно той осигурява достатъчна защита за уязвимите залагащи срещу измами или експлоатация, и по този начин поставя регулаторната рамка за дейността на букмейкърите, особено в онлайн света. Преди Закона за хазарта от 2012 г. букмейкър можеше да започне бизнес в интернет без никакви ограничения и така залагащите бяха изложени на риск от измами или дори да им бъдат откраднати или загубени парите им. Но Законът за хазарта от 2012 г. разработва по-строга регулаторна и законодателна рамка за онлайн бизнеса и акцентира върху защитата на клиентите на букмейкърите. За да затвърди ситуацията още повече, Законът създава Комисията по Хазарта - регулаторният орган, отговорен за надзор и издаване на лицензи на букмейкърите.

Друга критична промяна, произтичаща от Закона за хазарта от 2012 г. е че сега букмейкърите имат право да рекламират в медиите. Преди това спортните заложни къщи и онлайн букмейкъри не са могли да поставят реклами, което постепенно ги довеждаше до отстъпление, поне по отношение на маркетинга, пред международните им конкуренти. От този момент рекламите се либерализират, позволявайки на букмейкърите да достигнат повече целеви аудитории, да налагат марките си и да увеличат осведомеността, предпочитането на брандовете и, следователно, продажбите. Букмейкърите започнаха да достигат до масите, а залаганията да нарастват експоненциално.

Мобилни технологии и мобилни приложения 

Говорейки за основните промени в индустрията на букмейкърите и пазара на хазарта, би било неточно да не признаем ролята на мобилните технологии и нарастването на залаганията чрез тях. Интернет е първото революционно развитие, но също толкова революционни са мобилните функции на букмейкърите. Днес залагащите поставят залози по най-лесния начин, чрез едно кликване на мобилните си устройства. Букмейкърите инвестират много пари в разработването на мобилни приложения, които са лесни за употреба, но също така са изискани. разполагат с високотехнологични системи за вграждане, които функционират качествено, иновативно и напълно трансформират преживяването на потребителите при залагане.

Растежът на залаганията в електронни спортове, паралелно с традиционните спортни залагания

Четвъртата критична област на промените в индустрията на букмейкърите и пазара за залагания е нарастването на залаганията на електронни спортове. Букмейкърите са разширили списъка си от спортове и събития, но са се насочили и към електронните спортове, и състезанията по видеоигри. Електронните спортове сега са много популярни сред феновете на хазарта и генерират голям интерес, имат растяща гледаемост и нарастващ обем на залаганията. Букмейкърите нямаше как да не приемат електронните спортове, да не ги включат в основните си предложения за залагания и пазари, и да не разработят цели специални раздели, услуги и продукти на своите уебсайтове за залагания на електронни спортове. За залагащите, залагането на електронни спортове практически не се различава от залагането върху традиционни спортове, но за букмейкърите предлагането на залагания на електронни спортове изисква функции и операции, които са значително по-различни от по-традиционните пазари.

Тези четири основни промени не са се случили поотделно или в изолация една от друга. В действителност, има взаимодействие между тези четири области, като всяка от тях влияе, стимулира и насърчава другата и накрая променя индустрията на букмейкърите и пейзажа на пазара за залагания в последните две десетилетия.

Реклама
Реклама
Реклама